سرویس چوب جهیزیه
نوشته شده توسط : درسا حسینی

سرویس خواب در جهیزیه جزو ضروری ترین لوازمات است که حتما باید در هنگام خرید جهیزیه برای این سرویس وقت و زمان کافی گذاشته و با رعایت نکات و با آگاهی کامل شروع به خرید این سرویس کرد. سرویس چوب عروس شامل مبل، تخت خواب، دلاور، میز ناهار خوری و.... می شود البته سرویس چوب عروس شامل اقلام بیشتری هم می شود که در ادامه آن ها را به طور کامل برایرشما ذکر کرده ایم.  سرویس چوب باید با توجه به اقلام آن از جنس چوبی انتخاب شود که از استحکام بالایی برخوردار باشند و علاوه بر آن ظاهر زیبایی هن به هنراه داشته باشند، در ادامه این مقاله شما را با نکات لازم در هنگام خرید سرویس چدب جهیزیه آشنا خواهیم کرد.

سرویس چوب شامل چه وسایلی می باشد؟

یکی از مهم ترین بخش های جهیزیه مربوط به سرویس چوبی است که زوجین باید آن ها را تهیه کنند. این وسایل را می توان تقریبا در همه جای منزل پیدا کرد. از جلوی در که جاکفشی قرار دارد تا اتاق خواب و پذیرایی و آشپزخانه. در ادامه لیستی از این موارد ذکر شده است:

سرویس چوب عروس شامل چه وسایلی می باشد؟

سرویس چوب حال و پذیرایی:
مبلمان راحتی
مبلمان سلطنتی
میز جلوی مبلمان
عسلی
بوفه
میز تلویزیون
میز تلفن
استند
آینه کنسول
میز ناهار خوری برای مهمان
جا کفشی
سرویس چوب اتاق خواب:
میز توالت یا میز آرایش
تخت
پاتختی
کنسول یا دراور
آینه قدی
سرویس چوب آشپزخانه:
میز ناهار خوری دم دستی

بهترین جنس چوب سرویس خواب چیست؟

اکثر سرویس خواب‌هایی که هم‌اکنون در بازار ایران وجود دارند از MDF ساخته می‌شوند که خوب دلیل خوبی هم برای این کار وجود دارد و آن‌هم قیمت این سرویس چوب‌ها است. البته نباید فراموش شود که بهترین متریال برای سرویس چوب‌ها چوب‌های راش یا گردو است که طبیعتاً قیمت بالاتری هم از ام دی اف دارند.

اما پیشنهاد ما به شما این است که از چوب‌های ام دی اف با رو کش چوب بلوط برای سرویس خواب خود استفاده کنید تا با موج‌های زیبای چوب زیبایی خواصی به سرویس خواب شما بدهد

از اقلام بزرگ شروع کنید

پس از آن که به طور کامل تمامی رسم و رسومات طرف مقابل را فهمیدید، حالا نوبت به تهیه وسایل می رسد و توصیه می شود ابتدا از اقلام بزرگ شروع کنید.اقلامی که در هر خانه ای وجود آن ها واجب است.
به طور مثال از خرید وسایلی مثل گاز، یخچال، تلویزیون و فرش شروع کنید و سپس به سراغ سایر وسایل نظیر مبلمان، عسلی ها، لوازم برقی غیر ضروری، وسایل داخل کابینت و... بروید. برای تهیه این وسایل نیز بهتر است که لوازم ساده و در عین حال لوکس را خریداری کنید تا چند سالی قابل استفاده باشند.
شاید یکی از مهم ترین دلایلی که باید ابتدا وسایل بزرگ را خریداری کرد این است که بتوان وسایل جزئی تر را با آن ها به لحاظ شکل، رنگ، طرح و مدل هماهنگ کرد.

آیا شما هم با این مشکلات خرید سرویس چوب جهیزیه عروس روبرو شده‌اید؟

یکی از رایج‌ترین مشکلات در هنگام خرید خرید مبل جهیزیه عروس و سرویس چوب عروس، مشکل انتخاب رنگ و مدل سرویس چوب و مبل مناسب جهیزیه عروس است. حتما شنیده‌اید که مخصوصا بعضی قدیمی‌تر‌ها می‌گویند که مبلمان و جهیزیه عروس حتما باید سفید باشد و یا رنگ بسیار روشنی داشته باشد. اگر شما هم تصور می‌کنید که مدل مبل برای جهیزیه عروس باید حتما چیز متفاوتی بوده و یا رنگ و مدل خاص و محدودی داشته باشد، در اشتباهید!

بهتر است این محدودیت‌های دست و پا گیر را از ذهنتان حذف کنید، چندین و چند تا عکس سرویس خواب جهیزیه عروس ببینید، انواع عکس مبل برای جهیزیه عروس را تماشا کنید، با طراحان و کارشناسان دکوراسیون داخلی مشورت کنید و با آگاهی کامل به سراغ خرید جدیدترین مدل مبل جهیزیه عروس و سرویس چوب بروید.

قدم دوم: حذف وسایل غیرضروری از لیست خرید جهیزیه

متاسفانه نزدیک به ۵۰ درصد افراد مورد مصاحبه تجربه خرید وسایلی را داشتند که تا الان استفاده زیادی از آن ها نداشتند. یاسمن معتقده عدم خرید یک سری وسایل و حذف آن ها به اندازه لیست خریدنی های ضروری اهمیت دارد. این موضوع دو مزیت اساسی دارد. اول اینکه می توانید برای وسایل ضروری پول بیشتری خرج کنید و به دنبال آن محصولات با کیفیت تر بگیرید. دوم اینکه فضای خانه و به خصوص آشپزخانه خود را با وسایل بدون استفاده اشغال نمی کنید.

به طور مثال سارا و طناز به خاطر اینکه گوشت چرخ کرده را به صورت آماده می گیرند از خرید چرخ گوشت صرفنظر کردند. در ضمن طناز از خرید چندین دست سرویس قابلمه دوری کرده و یک دست سرویس دم دستی و یک دست هم برای مهمانان تهیه کرده. همچنین چند نفر هم بخاطر اینکه کف منزل سرامیک نداشتند، بخارشو را از لیست حذف کردند.

در ضمن موارد حذف شده را می توانید به تدریج که وارد زندگی شدید تهیه کنید و این طور نیست که دیگر هیچ وقت نتوانید آن ها را بخرید.

به طور کلی سبک زندگی شما تعیین کننده ضروری یا غیر ضروری بودن برخی اقلام هست. پس تا جای ممکن این مرحله را با دقت انجام بدهید.

مشورت گرفتن هنگام تهیه لیست و خرید سرویس چوب جهیزیه

بعد از اینکه لیست جهیزیه را تهیه کردید، در مورد برندهای موجود در بازار تحقیق کنید و اطلاعات کسب کنید. برای این کار می‌‎توانید از اینترنت کمک بگیرید و یا می‌توانید از دوستان و آشنایان کمک بگیرید. البته دقت کنید که سلیقه و شرایط اقتصادی افراد متفاوت است و شما با توجه به بودجه و ملزوماتی که در نظر گرفته‌اید برند وسایل جهیزیه‌تان را انتخاب کنید. متاسفانه این تصور غلط نیز وجود دارد که برند وسایل برقی و لوازم آشپزخانه را از برندهای مطرح خارجی تهیه شود بهتر است و برند‌های ایرانی فاقد کیفیت است. این تصور غلطی است و شما در میان برندهای ایرانی وسایل برقی و لوازم آشپزخانه با کیفیتی تهیه کنید.

نکته دیگری که باید توجه کنید این است که در مورد برند هر وسیله به صورت جدا تحقیق کنید، امکان دارد تلویزیون یک برند کیفیت بالایی داشته باشد اما کیفیت ماشین لباسشویی آن متوسط باشد. وقتی که تحقیقات لازم را انجام داده‌اید، دیدتان باز است و در دام تبلیغات فروشندگان گرفتار نخواهید شد.

به این موضوع توجه کنید که شما در ابتدای راه قرار دارید و به مرور می‌توانید وسایل خانه‌تان را ارتقا دهید و نیاز نیست به اندازه یک زوج که مدت بیشتری از زندگی مشترکشان می‌گذرد، وسیله تهیه کنید

از کجا بخریم؟

برای خرید لوازم مورد نیاز جهیزیه باید به جاهای مختلفی رفت، خرید لوازم چوبی بهتر است از حسن آباد انجام شود و لوازم صوتی و تصویری را هم می توان از خیابان جمهوری خریداری کرد برای خرید فرش هم بازار بزرگ تهران مناسب به نظر می رسد.مبلمان را می توان از بازار بزرگ مبل یافت آباد خریداری کرد چرا که تنوع مبلمان این بازار زیاد است.





:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 23 مهر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: